Östra Vägen 48 i julskrud

Nu är det verkligen länge sen sist så en rejäl uppdatering är väl att vänta sig.

Vad har hänt sen sist?! Åkte upp till Boliden runt den 14 nov och stannade där lite över en vecka. Det passade sig så bra att den 17 nov var det dop för min kusin Mats och hans fru Sofias yngste son, Albert. Måste säga att det var verkligen en lyckad dag, kul att träffa kusinerna som jag inte träffat på flera år. Mats storasyster Linda-Maria och hennes sambo Jonny + småttningarna Lovisa och Ludvig var också där, inklusive min moster Marianne, även Mats och Linda-Maries pappa Runo var där med sin nya sambo Mariana.
Mats är verkligen oslagbar.... I kyrkan under dopet då prästen frågade vad pojken skulle heta lutar sig min moster mot mig och säger "Ja nu funderade väl Mats 'Ja va fasen var det han skulle heta nu?' " I alla fall så svarade Sofia med hans fulla namn, Albert Mats Johan. Det roliga är att efter dopet, fikat och presentöppningen gick vi fram till Mats så han kunde visa oss vad de fått för presenter. Min mamma kommenterar att det står en söt liten tavla med Alberts alla namn och dess betydelse på bordet. Då säger Mats "Ja jag fick veta först idag vilka namn vi hade bestämt oss för..." Vad kan jag säga, Mats i ett nötskal. :) När allt var klart blev det en snabb visit hem till Mats och Sofia för att se hur de hade byggt om, de höll på med badrummet. Oj så fint det var!! Hörn bubbelbadkar, jättefin duschkabin + bastu. Brorsan sa bara att det var tur Maggan inte följde med, för då hade han blivit tvungen att bygga om badrummet.... ;)
    
1. Min kusin Mats och Albert. 2. Min kusin Linda-Marie med hennes sambo Jonny och dotter Lovisa, Ludvig var på språng större delen av dagen så han va svår att få på bild. 3. Runo, mamma och Roger. 4. Min moster Marianne och Mariana. 5. Mamma och hunden Diva som vi träffade hos Mats, tror både jag och mamma blev lite förtjusta i den lilla krabaten.

Hann även med att träffa Susanna och Maria, jättekul att äntligen få träffas och se deras nya lägenheter. Gick även igenom mina kartonger som står hemma hos Ida och Erik samt kastat det som inte ska vara kvar. Osså bara umgåts med mamma, Roger, pappa, Eva-Maj, brorsan och Maggan. :)

Annars då? Ja vi har ju gått in i december-månad med allt vad det innebär. Östra Vägen 48 i Skutskär har börjat komma i julskrud, julgardiner, ljusstakar och adventsstjärnor är på plats, nu är det bara några tomtar som successivt ska få börja titta fram.
 
1. Gardinerna i köket. Supergulliga tycker jag. :) Tråkigt bara på den gröna gräsmattan utanför.
2. Gardinerna i vardagsrummet.


I lördags va Fredrik iväg på firmafest med sin gamla firma Miiab, hockey, middag och sen Heartbreak. Själv va jag hemma o dolade på, kikade på lite film, spelade o så där. Efter jag lagt mig ringde Tess och behövde barnvakt till Emelie kom. Så jag gick över dit och lustigt nog så började American Pie 2 på TV3, hade sett 1:an tidigare under kvällen och funderade som smått på hur det var 2:an började. Hann se 1 timma innan Emelie och Johan kom och avlöste mig. Vad klockan va när Fredrik snubblade in genom dörren vet jag inte, men bra dragen va han. :) Lät som att han haft en trevlig kväll och det är det viktigaste.

Kommentarer
Postat av: Magda

Haha jag måste skratta lite! Du skrev att Peter sa att det var tur att jag inte var,med på dopet, pga deras nya badrum?! Haha Peter har tjatat om deras badrum så det är han om vill bygga om =P Jag blir glad bara jag får ett badrumskåp!!

Kram

2007-12-05 @ 11:09:10
Postat av: Jenny

Vad roligt med en uppdatering. Är ju så dålig på att kommentera och visa att jag är in här och läser men det gör jag!
Mysigt med en sväng upp till norr och få träffa både släkt och kompisar. Vi ska fira jul här hemma i år så det blir inget Skellefte-besök denna gången. Mamma och pappa kommer ner i stället och syrran med familj kommer på juldagen, sen Emils föräldrar efter nyår. Hur ser julen ut för er?

Jättefina gardiner i både vardagsrum och kök. Blev särskilt förtjust i köksgardinerna. Tomtarna designade precis som jag tycker de ska se ut i år! =)

Sen tänkte jag be om lite "blogg-hjälp". Vill så gärna ge min blogg ett mer personligt utseende men jag fattar inte hur man gör. Ska starta upp en ny blogg som handlar mer om hus och hem och vill att den ska skilja sig lite från den andra. Fråga 1) Hur får man in en bakrundsbild som du har (den med te-påsarna)? Fråga 2) Hur har du lyckats ändra teckensnittet i rubriken??? Hoppas du kan hjälpa en stackars frustrerad bloggare...

Kram Jenny

2007-12-06 @ 21:34:02
URL: http://husetochbarnen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback