En varm sommaräng

Nu är det länge sedan jag lämnade några avtryck här, har ofta tänkt att logga in och skriva några ord men har inte orkat eller vetat vad jag skulle skriva om.

En rolig grej inträffade för ett par dagar sedan och jag kan inte släppa tanken från det. Hihi jag kommer få sota för det här men det här är bara för lustigt. *hihihi* Förlåt älskling men jag måste...
Fredrik tvättade kläder i söndags, sina arbetskläder och det är väl inge mer med det, arbetskläderna behöver ju också tvättas. Det lustiga inträffade dagen efter, han kommer hem och säger att det är mitt fel att grabbarna på jobbet mobbar honom. Vid frukosten på morgonen... "Sniff sniff" hörs. "Men...." "sniff sniff" "Va fan det luktar ju som....sniff sniff....varm sommaräng!" Killen som påpekar det lutar sig mot Fredrik och sniffar lite till, "Det är ju du Wassberg!" När Fredrik tvättade hade han gett sig den på att arbetskläderna skulle bli rena, dvs mycket tvättmedel och ännu mer sköljmedel, 1½ kopp/kurk för att vara exakt och då talar vi om Comforts stora flaska.... 1½ kopp är ca 140 ml och den mängden rekommenderas till tvätt på 6-7kg. Inte undra på att han går runt och luktar sommaräng på jobbet. *hihihihi* Så jag gissar väl att mina dagar som inköpare av sköljmedel är över.

Kommentarer
Postat av: emmy

det där med fredrik och tvätten var ju riktigt kul.

2007-06-07 @ 21:39:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback