Jaktsäsong

Med siktet inställt börjar jakten, kryssar mellan hindren och spanar efter det perfekta bytet. Allt eftersom blir bytessäcken tyngre och tyngre och allt mer fylld, men ännu har inte det perfekta måltavlan dygt upp. Spanar, spanar och spanar ännu mer. Börjar nästa tappa hoppet. Men så där uppenbarar sig den gyllene kalven. Bullseye!! Mitt i prick, bytet slinker snabbt ner i säcken, tittar mig vilt omkring för att se att ingen annan tänker stjäla mitt byte. Så till den andra tackan av guld, allt jag hittar är små guldkorn här och var men inte själva klimpen som jag är ute efter. Guldkornen kommer i alla de möjliga kombinationer men inte som jag vill ha den. Lämnar jaktområdet lite besviken med ett hängande huvud. Med jag lovar mig i samma veva att inte avsluta jakten förän jag fått mig min tacka av guld, om så det ska bli det sista jag gör....

Allt jag ville ha var ostkaka och djupfrysta majskolvar..... Det första fick jag, men tro mig, matchen är inte över än.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback