Äppelmos! Glöm inte äppelmoset!

Efter ett par långa dagar har Fredde tillsist blivit frisk. Han, eller vi båda fast främst honom, måste ha åkt på nån elak magbakterie som resulterade i en evigt springande på toaletten. Jag hade tur och mådde främst illa men stackars Fredde fick dra det längsta och tyngsta strået. I ca 5 dagar har han haft skytteltrafik mellan toan och det rum han befunnit sig i. Han har inte fått behålla nåt utan det har gått in och sedan bara ut igen. En natt tror jag knappt han sov, vaknade till lite då och då när han sprang iväg på toa. Till sist blev det ett möte med läkaren som ordinerade honom äppelmos och en bajssticka. Trodde allvarligt talat att Fredrik drev med mig när han berättade om äppelmoset. Läkaren svamlade nu om detta äppelmos så det är väl det som gället, fast äppelmos ska väl vara lösande... Och DET var nu inte Freddes problem. Nåja nu mår han bra i alla fall och det är huvudsaken, men det var dåligt där ett tag. Vi tror att det kan ha kommit från kycklingen vi åt här tidigare i veckan, men det kan ju lika gärna ha varit nån magsjuka vi åkt på.


Humlen ute på gården har sett sina sista dagar av 2007. Klippte ner den jäkeln för någon dag sedan, även om det har varit jättefint när den klättrat sig upp mot taket och gett insynsskydd mot altan så var det skönt att få bort den och nu få in lite mer ljus i köket. Ska bli spännande att se hur den tar sig nästa sommar.


Idag blev det klart med jobb för Freddes del också, han kommer jobba i Muskö tillsammans med sin pappa. Jag är verkligen glad för hans skull att han fått jobb, men kommer sakna honom i och med att det innebär att han ligger borta. Fast det rör sig bara om 3 nätter i veckan, förutsatt att de inte måste jobba över eller jobba en hel vecka, annars jobbar de in ett par timmar. Nu måste bara jag också hitta mig ett jobb.


Nä fundera om det är natti nu.... *gäsp*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback