Ny säsong och en svår nöt

En ny säsong av Grey's Anatomy började ikväll, har verkligen fastnat för den serien. Ser nu både de nya avsnitten men även de som går varje dag där runt 17:30 tiden för att komma igen och se alla avsnitten. Blir spännande att se om Derek och Meredith ska få ihop det igen, kommer Derek guppa lillasyster-Grey, kommer George lämna sin fru för Izzie och har verkligen Cristina och Alex odlat hjärtan? Frågorna är många och förhoppningsvis får vi svar.

Pratade med kvinnan från Adecco idag, tydligen ska tjejerna som jag va på intervju hos prata med människorna på Forsmarks skola när en presentation för dem kan passa. Detta innebär att jag måste på ännu en intervju för det där jobbet, många svängar för 3 månaders jobb. Men man får väl se det som övning på anställningsintervjuer istället. Fick i alla fall veta att man jobbar 4 dagar i veckan och det verkar som den lediga dagen är måndagar....typiskt med tanke på att Fredrik är ledig fredagar. Men det kan ju vara skönt att få en ledig dag för sig själv också. Fast på frågan när man skulle börja hade hon inge svar. :/ Måste säga att jag tyckte hon var lite väl lite förberedd. Ställde ett par frågor som hon inte alls hade nån aning om, där ibland när man skulle börja och vilka arbetstider som gällde. Man skulle ju tycka att hon borde tagit reda på det när hon träffade dem igår, fattar ju vem som helst att sånna grejer vill man ju veta. Nåja, det visar väl sig.

Köpte en påse cashewnötter när jag var på affären idag. Blev bara så full i skratt när jag läste på etiketten, där står det; "Ingredienser: Cashewnötter, jordnötsolja, salt. Kan innehålla spår av jordnötter, mandel och nötter." Tja vore det inte nötter i en påse med nötter så vet jag inte vad som är en nöt. Men det är ju bra att de talar klarspråk.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback