Midsommar med en nypa regn

Glad midsommar alla! Hoppas ni hade en trevlig midsommar och att det inte gick allt för vilt till.

Vi åkte till Orbaden, ett litet ställe utanför Bollnäs där Fredriks kompis Putte och hans tjej Jenny arrangerat en fest. Allt som allt så var vi runt 20 pers skulle jag tro. Det blev lite krocket, de som var där från början hade fått bevittna en ca 1 timma lång diskussion ang krocketspelet och banan, regler och dyligt. Fredde gick in i Puttes lag medan jag och Jenny, satt och hejade på och diskuterade graviditeter, hon väntar också, en liten pojke i november. Krockettävlingen fick avbrytas då en rejäl regnskur svepte in över stället.


Putte redo för krocket.

Annars tillbringade vi mest kvällen med att käka grillat, snacks och massa god frukt. Några fick ut på jakt efter en lite väl för överförfriskad kille som skulle springa hem hela tiden. Efter andra rymmningen kom Putte på den briljanta iden att han skulle tejpa fast killen. In efter bredtejp och sedan tejpades killens ben fast i en bänk.....fast han kom ju lös lika fort. :/ Vi hade först tänkt sova över där men valde att åka hem där runt 22 tiden, inget går ju upp emot att få lägga sig i sin egen säng. Så det blev rätt lugn midsommar. :)

Tidigare i veckan tog jag mig en tripp till Dollarstor, man kan ju bara älska den butiken. :) Massor med prylar till bra priser, I'm in heaven!! Köpte mig en bordsfläkt eftersom vi har det så varmt på övervåningen är det skönt att kunna flytta den mellan de olika rummen. Hittade lite annat smått och gott också men blev änd mest nöjd med de nya bordstabletterna och dessert-portionsformarna jag köpte.


Turkost har börjat bli en favoritfärg har jag insett. :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback