Rinnande näsor

Börjar bli dags att uppdatera den här igen, länge sen sist nu känns det som...

Förra lördagen var det dags att tacka av sommaren utmed Bodaån, det så mystiskt omtalade "Lysnatta". Alla stugor utmed ån sätter ut marschaller som tänds vid kvällningen. En träbåt kommer lastad! Med vad? Jo ett helt marschband med trumpeter och klarinetter och allt vad det nu var, och här talar vi inte om några hästkrafter nä här är det 6st råa karlakrafter som för båten frammåt.

 
1. Här talar vi inte om hästkrafter....
2. Svårt att få en bra bild men man får nån känsla av hur det såg ut i alla fall.

Jag och Fredrik har råkat ut för det o så återkomliga rudolf med röda mulen-syndromet, dvs en smaskig förkylning med rinnande näsor. Fredrik klarade sig från febern, vad vi vet i alla fall, medan jag låg i feber igår. Idag har Neo därför varit uthyrd till Meit under dagen så jag inte skulle smitta ner honom men även för att en stackars nedsnorad mamma skulle få sig nån timmes sömn.

Idag kommer även morsan, brorsan och Maggan hit, tanken var att de skulle åka tidigt imorse men brorsans bil har varit inne på lagning och grejen som saknades kom inte förän idag. Så vad jag vet just nu så började de nog deras färd neröver där runt 15 tiden, så de lär väl vara framme nån gång i natt gissar jag.
 
Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback