Vilse i djungeln

Som jag skrev i förra inlägget var jag barnfri häromdagen så glad i hågen begav jag mig in till stan. Styrde näsan mot redan utvald jaktmark, H&M's nedre plan, men gissa om jag gick vilse i djungeln och inte vilken djungel som helst... BH-djungeln!!! Det värsta man kan göra är att shoppa bh:ar när man är själv på stan. Till att börja med gäller det att hitta rätt storlek, man tror man ska ha samma storlek hela tiden men icket. Har själv kört med C80, men så fick jag veta att om kupan känns bra men bandet kring kroppen är för tajt ska jag gå på B85, eller är det för löst är det D75 som gäller. Logiskt va?! Usch och fy säger jag bara, tror jag stod och provade olika modeller och storlekar i säkert 50 min och finns det något drygare än att plocka på sig ett gäng, in i en provhytt, klä av sig, prova, klä på sig igen, ut och kolla på nya storlekar och sedan samma visa igen.... *SUCK* Nä ska se till att leta upp en butik som verkligen kan hjälpa en att hitta rätt, då spelar det ingen roll om man får betala några 100kr extra, ska ha mig en bra bh och har man fått hjälp en gång så ska det väl inte vara helt omöjligt att hitta rätt modell och storlek nästa gång. Hittade i alla fall två stycken, men tyvärr vet jag inte om jag är nöjd. :(

Mötte sedan upp Fredrik på Café Java där det blev varsinn taco foccacia och till efterrätt tog jag en stor brownie och Fredrik en bit snickerstårta. Mumma!

Sen var det bara hem och hämta lill-kisen, gosa med han lite innan läggdags.

Får väl se när nästa utflykt blir och vad man kommer hem med för byte då. ;)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag kan rekommendera Change, det är en affär med bara underkläder i och iallafall i umeå är dom jätteduktiga att hjälpa en! Sen har du ju Twilfit också :) Men jag kan varna dig att du inte har den storlek du trodde du hade efter ett besök hos dessa butiker. Själv gick jag från 80C till 75E :S lite skrämmande, men då har man iallafall en BH som passar! KRAM

2009-01-24 @ 12:13:32
URL: http://whirly.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nä! Äre sant?! :) nu blev ja avis... Kan inte du gulla med han och höra om han kan nån god drink som är söt-sur, som lite syrlig. De vore snällt, ja skulle vilja hitta en drink som ja verkligen gillar :P och ja tycker det låter gott iallafall!

Kram

2009-02-09 @ 20:57:08
URL: http://whirly.blogg.se/
Postat av: Jenny

Nä! Äre sant?! :) nu blev ja avis... Kan inte du gulla med han och höra om han kan nån god drink som är söt-sur, som lite syrlig. De vore snällt, ja skulle vilja hitta en drink som ja verkligen gillar :P och ja tycker det låter gott iallafall!

Kram

2009-02-09 @ 20:57:36
URL: http://whirly.blogg.se/
Postat av: Paula

Jag skulle naturligtvis oxå smyga in på en "riktig" bh affär... Men hur långt är det in till en sån... Och hur stressad brukar jag vara när jag väl är i stan? MKT!

Lycka till i alla fall!

Kramen!

2009-02-11 @ 15:17:36
URL: http://smatankarfranliten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback