Spindel vs Sopskyffel

Igår gjorde jag och Fredrik en fasansfull upptäckt, vi har en hemsk inneboende..denna vedervärdiga varelse!


Notera storleken mot den där kabelgrejen (kommer inte på vad de heter...)

Som sagt vi såg den igår men eftersom båda hatar spindlar vågade ingen av oss göra något åt saken innan den kröp iväg och gömde sig. Men så var den framme och visade sitt fulla tryne nu på morgonen. Så med en sopskyffel i högsta hugg blev det en jakt på liv och död. Rädd som få och med en enda tanke, döda spindeln, står jag och stampar och hugger med sopskyffeln och skriker "Die die die!!!". Efter någon minuts frenetiskt stampande verkar det som att spindeln tillslut mött sin överman....eller kvinna i det här fallet. Bredvid mig ser jag Neo sitta och nästan kiknar av skratt, tja det måste ju ha sett för roligt ut, får verkligen hoppas att man inte har någon dold kamera hemma.

Men vad tror ni jag upptäcker när jag kommer in efter att ha sövt Neo ute i vagnen?! Jo den rackaren lever fortfarande, så vi gör om samma procedur igen, sopskyffel möter än en gång spindeln och den här gången går sopskyffeln ur striden som vinnare och vad som fanns kvar av spindeln spolades ner i toaletten.


Dagens vinnare!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ja huu vilken spindel det är så man vill lyfta på fötterna här man sitter.



Kram

2009-07-15 @ 21:27:31
Postat av: Maria [Bloggdesigner]

Vilken söt blogg du har =)

2009-07-22 @ 14:31:01
URL: http://designbyristo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback