Äntligen

För ett par veckor sedan upptäckte vi en vattenskada i köket. Fredrik kände att det var lite upphöjningar här och var på klickgolvet i köket och la sig ner för att kolla lite... Under diskmaskinens plastlåda var det fullt med vatten! Så det var bara att dra ut diskmaskinen och börja försöka torka upp så gott det gick, medan jag gjorde det ringde Fredrik försäkringsbolaget som ville veta ungefär hur mycket det rörde sig om så Fredrik fick ta upp en golvplanka så vi kunde kolla under hur det såg ut. Plankan han tog loss var blöt under vilket även golvet där under var samt upp en liten bit på gipsskivorna som sitter på väggen. Fredrik meddelade detta till killen på försärkringsbolaget som han var i kontakt med och vi fick veta att vi skulle bli kontaktade dagen efter av en bygg-gubbe. Den här killen som försäkringsbolaget hade kontaktat verkar allt annat en engagerad och till vår lycka var han inte intresserad av att ta på sig det här jobbet, så tillsist blev vi kontaktad av ett nytt byggföretag. Där fick vi veta att de hade lite fullt upp men vi fick i alla fall veta vilken vecka de skulle dyka upp. Så efter mycket strul och väntande så har vi äntligen kommit igång. Killarna från byggföretaget ringde imorse och efter ett par timmar knackade det på dörren och här var dom. =) Mycket trevliga killar som direkt började plocka bort diskmaskinen och mer av golvet och såg fort att det var rätt mycket, många plankor av klickgolvet var blöta/fuktiga på undersidan. När jag kom tillbaka efter att ha hämtat Neo på dagis var ytterligare 2 killar där med underliga verktyg. Någon typ av lasermått och nån grej som kände av hur fuktigt det var....misstänker jag i alla fall. Innan de 2 killarna åkte sa de att vi nu bara kunde välja vad vi vill ha för golv i köket. YES!!!! Vi var lite oroliga att de bara skulle byta en del av golvet så vi skulle få en skarv, men det sa Fredrik ifrån att det ville vi inte ha och de förstod vi så NU FÅR VI NYTT GOLV I KÖKET!!! =) När Neo vaknar ska vi åka iväg på Krauta och kolla lite golv.


1. Som det såg ut när vi upptäckte vattenskadan.
2. Så här ser det ut idag.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Oj vattenskada. Det var ingen höjdare. Men tänk vad glad man är att man har försäkringar då sådant händer. Och toppen att ni får hela golvet utbytt!

Och angående bloggen så gillar jag ju din design på bloggen. Inte skulle du ha lust att knåpa ihop typ en sådan bakgrund som du har till mig? Jag kan tänka mig att ha den så enkel som jag har idag men gärna med en blomstrande bakgrund av nåt slag. Kan du? Vill du? Har du tid? Jag skulle bli så glad så!

Kram kram

2009-10-01 @ 12:34:00
URL: http://husetochbarnen.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Ärsch vilken otur! Härligt att ni får nytt golv iallafall. Trevlig helg, kram Sandra

2009-10-02 @ 13:43:55
URL: http://inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback