Hopp om liv

Ja det är väl i dubbelbemärkelse kan man säga. Bloggen har ju inte varit så flitit uppdaterad de senaste månaderna...läs närmare 2 år sedan sist.... Nåja det är bara att göra ett nytt försök och hoppas på det bästa. :)
 
Tänkte börja med en mjukstart och inte gå in på några djupgående betraktelser så here goes.
 
Som rubriken lyder så är det hopp om liv i mina krukor. För en tid sedan fick Neo för sig att han ville sätta citronkärnor i jord i hopp om att det skulle växa. Länge hände inget och i ev av de två krukorna vi satte så pulade jag ner några kärnor från en röd paprika vi hade hemma. Och tro om min förvåning när det efter någon vecka började sticka fram lite gröna blad i båda krukorna. :D
 
 
 
När dessa visade att det fanns hopp om liv så ryktes jag med och gjorde en chansning. Hade honungsmelon hemma efter en torsdagssallad så Neo fick gräva ur lite frön och ner i en kruka åkte dem. Och titta... :)
 
 
Va kul det är när man ser att det händer något. Nu kikar vi till krukorna varje det och hoppas verkligen på att de ska överleva. Tankar och en försiktig planering är i rullning om att försöka göra något som dessa små sötingar ska få stå på i vårt uterum så de kan sola sig så mycket de bara vill. :)
 
Nu är det natti för denna gång, dags att krypa till kojs och smida nya planer och fantasier om vad man ska sätta för frön/kärnor nästa gång. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback